اکوچ 24

سامانه مشاوره شغلی 24 ساعته

مقالات


...

آگهی استخدام جذاب و حرفه ای

--> راهنمای نوشتن بهترین متن آگهی استخدامی...

شاید فکر کنید اولین برخورد یک کارفرما با یک متقاضی روز مصاحبه است ،اما باید بدانید که این طور نیست...

 

"" اولین برخورد شما بعنوان یک کارفرما با متقاضیان کار آگهی استخدامی شرکت شماست ""

 

آگهی استخدامی که در یک سامانه آنلاین استخدامی ، منتشر می‌کنید تاثیر زیادی بر جذب افراد مناسب خواهد داشت و در صورتی که نوشتن متن آگهی استخدام را سرسری بگیرید، ممکن است با تعداد زیادی رزومه ضعیف و حتی بی‌ارتباط با موقعیت شغلی مورد نظر، مواجه شوید.
ما در این مقاله با بیان نکاتی ساده و در عین حال مهم، نحوه نوشتن آگهی استخدام موثر و جذاب را به شما آموزش خواهیم داد.

 

--> مهمترین نکات در انتشار یک آگهی استخدام جذاب :

 

1. محل انتشار آگهی استخدام

 

اولین کاری که باید انجام دهید مشخص کردن محل انتشار آگهی است، در حال حاضر بهترین روش برای انتشار یک آگهی شغلی استفاده از ظرفیت سامانه‌های آنلاین استخدام است.اما توجه داشته باشید که در انتخاب این سامانه ها هم باید تحقیق کنید ، زیرا همین سامانه‌ها نیز در همه زمینه‌ها یکسان عمل نکرده و برخی از آن‌ها امکانات بیشتری را به شما می‌دهند.همچنین در صورتی که تعداد اعضای کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام شما بالا باشد، می‌توانید از این شبکه‌ها نیز به عنوان ابزاری برای انتشار آگهی خود، استفاده کنید.

 

2. تعیین عنوان شغلی

 

اولین و شاید مهم ترین بخش در متن آگهی استخدام شما مربوط به تعیین عنوان شغلی است، زیرا اولین چیزی است که یک کارجو به آن توجه داشته و بر اساس آن وارد بخش نمایش کامل آگهی می‌شود، همین عنوان است.
بسیار مهم خواهد بود که عنوان شغلی خود را کاملا استاندارد انتخاب کنید و از به کار بردن اصطلاحات غیرمتداول پرهیز نمایید. مثلا اگر به یک مدیر امور مالی نیاز دارید دقیقا همین عنوان را انتخاب کنید و از به کار بردن عناوین توضیحی مانند مدیر کاربلد در حوزه مالی اجتناب کنید. ضمنا بهتر است سطح ارشدیت( کارآموزی کارشناس و..) را نیز قبل از عنوان شغلی ذکر کنید.

 

"" به یاد داشته باشید که اکثر کارجویان عناوین شغلی موردنظر خود را براساس کلید واژه جستجو میکنند""

 

از طرف دیگر عنوان شغلی مورد نظر خود را به طور کامل درج نمایید و از عناوینی که باعث ایجاد ابهام و تصور غلط کارجو در دانش شرکت شما می‌شوند، استفاده نکنید. مثلا در آگهی استخدام یک برنامه نویس باید درج شود که برنامه نویس از چه شاخه ای مدنظر است.

 

3.نوشتن شرح شغل

 

خب تا اینجا با انتخاب یک عنوان شغلی مناسب موفق شده‌اید که تعداد زیادی کارجو را وارد صفحه آگهی خود کنید.وقتی یک کارجو وارد صفحه آگهی شما می‌شود انتظار دارد که موقعیت شغلی مورد نظر به خوبی شرح داده شده باشد.

 

"" البته منظور از شرح دادن این است که باید به نقش‌ها و وظایف کلیدی آن موقعیت شغلی اشاره کنید ""

 

 برای نوشتن شرح شغل ابتدا می‌توانید به طور کوتاه شغل مورد نظر را معرفی نمایید و سپس مهمترین وظایف شغلی را در قالب یک لیست بنویسید.

 

4. ذکر مهارت های موردنظر

 

نوشتن مهارت‌های مورد نیاز به نوعی مکمل بخش وظایف شغلی خواهد بود. این مهارت‌ها می‌تواند شامل مهارت‌های نرم افزاری، مهارت‌های زبانی، مهارت‌های نوشتاری، مهارت‌های فنی و... باشد.
ممکن است افراد با خواندن وظایف شغلی تصور کنند که از پس کار برمی‌آیند اما با دیدن مهارت‌های مورد نیاز متوجه شوند که برخی از آن مهارت‌ها را ندارند.

 

"" مهارت‌های اضافی مورد نظر خود را می‌توانید در بخشی تحت عنوان مهارت‌های تکمیلی بیاورید و این نکته را نیز خاطر نشان کنید که داشتن مهارت‌های تکمیلی، مزیت محسوب می‌شود ""

 

5. تعیین میزان حقوق در آگهی

 

این موضوع کاملا بستگی به سیاست کاری شما و همچنین شرایط مورد نظر شما برای استخدام در موقعیت شغلی مورد نظر دارد. بدیهی است که با ذکر مبلغ حقوق ماهیانه ممکن است برخی از افراد مناسب آن کار را از دست دهید ، پس میتوانید در هنگام مصاحبه اگر فرد متقاضی را مناسب کار دیدید حقوق بالاتر به او پیشنهاد دهید و ان را جذب کنید.

 

6. معرفی سازمان

 

در بخش آخر متن آگهی استخدام نیز می‌توانید به معرفی اجمالی سازمان خود پرداخته و ارزش‌های آن را بیان کنید. البته بعضی سازمان‌ها این بخش را در ابتدای متن آگهی قرار می‌دهند.

 

"" در این قسمت همچنین می‌توانید بنویسید که به چه شخصی در سازمان خود نیاز دارید. استفاده کردن از لحن صمیمی و سهیم کردن کارمندان در موفقیت و پیشرفت سازمان نیز می‌تواند باعث احساس نزدیکی بیشتر بین شما و کارجویان شده و حس بهتری را در آن‌ها ایجاد نماید ""

 

 

در پایان ...

 

* از جمله موارد تکمیلی که باعث بهتر‌شدن متن آگهی استخدامی شما خواهد شد، درج موقعیت مکانی شرکت است، موقعیت مکانی شرکت و نحوه دسترسی به آن برای بسیاری از کارجویان نکته مهم و تعیین کننده‌ای است.
* همچنین اگر جنسیت شخص برای شما مهم است حتما این نکته را در آگهی خود ذکر کنید.
نکات گفته شده در این مقاله برای نوشتن متن آگهی استاندارد، می‌تواند آگهی استخدام شما را تبدیل به بهترین متن آگهی استخدام کند و سبب شود که در استخدام نیروی حرفه ای موفق عمل کنید و بهترین گزینه ها و انتخاب ها را داشته باشید