اکوچ 24

سامانه مشاوره شغلی 24 ساعته

مقالات


...

گسترش کسب و کار

 

گسترش کسب و کار

 

 

هر شرکت بزرگ و کوچکی باید برنامه و اهدافی برای آینده داشته باشد؛ در غیر این صورت، امکان رشد شرکت وجود ندارد. سازمان‌ها همیشه به دنبال راهی هستند تا بتوانند بازار خودشان را گسترش دهند.

توسعه کسب و کارمستلزم انجام وظایف و فرایندهایی برای ایجاد و اجرای فرصتهای رشد در داخل و بین سازمانها است. این موضوع، زیر مجموعه ای از کسب و کار، تجارت و تئوری سازمانی است. توسعه تجارت ایجاد ارزش در بلند مدت برای سازمان و از طریق مشتریان، بازار و روابط است. توسعه کسب و کارمی‌تواند به معنای هرگونه فعالیتی توسط یک سازمان کوچک یا بزرگ، غیرانتفاعی یا انتفاعی باشد که با هدف توسعه “تجارت” به نحوی صورت می‌گیرد. علاوه بر این، فعالیت های توسعه کسب و کار توسط یک مشاور توسعه کسب و کارمی‌تواند در داخل یا خارج انجام شود. توسعه تجارت خارجی می‌تواند از طریق سیستم های برنامه ریزی که توسط دولت ها برای کمک به مشاغل کوچک ایجاد شده اند تسهیل شود. علاوه بر این، ایجاد شهرت همیشه به تسهیل توسعه کسب و کار کمک کرده است.

توسعه کسب و کار چیست؟

فعالیت های توسعه کسب و کار در بخش‌های مختلف یک سازمان یا استارتاپ از جمله فروش، بازاریابی، مدیریت پروژه، مدیریت محصول و مدیریت فروشندگان گسترش می‌یابد. شبکه‌سازی، مذاکره، مشارکت و تلاش برای صرفه جویی در هزینه نیز شامل این موضوع هستند. همه این بخش ها و فعالیت های مختلف با هدف توسعه کسب و کار هدایت و تراز شده اند.

به عنوان مثال، یک کسب و کار دارای محصول یا خدماتی است که در یک منطقه مانند غرب کشور موفق است. تیم توسعه کسب و کار، پتانسیل گسترش بیشتر را ارزیابی می‌کند. پس از بررسی دقیق، تحقیق و مطالعه باید این محصول یا خدمت، به منطقه‌ی دیگری نیز گسترش یابد.

 

استراتژی کسب و کار

در زیر ۱۰ استراتژی توسعه کسب و کار ارائه شده است:

پرسنل مناسب را در زمان مناسب استخدام کنید

یک فرد می‌تواند از دانش بسیار خوبی برخوردار باشد و همچنین یک شبکه قوی داشته باشد که مشتاق انجام معاملات با مشتری است اما همچنین می‌تواند برای شرکت مضر باشد. گاهی اوقات تیم بازاریابی فقط بر پایین ترین

قیمت ها تأکید می‌کند. آنها فراموش می‌کنند که به جنبه های مهندسی و کیفیت توجه کنند که این کار اثر بدی بر اعتبار شرکت می‌گذارد.

مخاطبینی که با آنها در ارتباط هستید نیز باید بررسی شوند. برخورد با اشخاص مناسب بسیار مهم استو عدم اجرای صحیح این عمل منجر به اتلاف ناخواسته وقت می‌شود. شناسایی مشتریهای بالقوه نیز بسیار مهم است. قبل از شروع هر کاری، بررسی بازار حیاتی است. اگر این کار را به درستی انجام ندهید نمی‌توانید در شناسایی مشتریان بالقوه که سودآور هستند موفق عمل کنید.

 

زیاد حرف نزنید

اگر می‌خواهید استراتژی های توسعه کسب و کار شما موفق باشند، یکی از وظایف مدیر توسعه کسب و کار آموختن مهارت گوش دادن است. اگر بیش از اندازه صحبت کنید بیش از اندازه نیز دیگران و نظرات آن ها را نادیده می‌گیرید.

یکی از وظایف مدیر توسعه کسب و کار آموختن مهارت گوش دادن است.

توجه خود را بر نیاز مشتری متمرکز کنید

 

رفع نیاز مشتری همواره مهم ترین بحث در هر کسب و کار است، چه این کسب و کار انتفاعی باشد و چه غیر انتفاعی. درک نیاز مشتریان ارتباط مستقیمی با سودآوری  و توسعه کسب و کار شما دارد. واحد توسعه کسب و کار باید بر این موضوع تمرکز ویژ های داشته باشد.

 

مهم باشید

افراد مهم دوست دارند با افراد مهم دیگری برخورد کنند. در انجمن های تجاری خود فعال باشید. برای عضویت در آن دسته از سازمانهایی که نیازهای شغلی شما را برآورده می‌کنند و در آنجا می توانید با مشتری های آینده ارتباط برقرار کنید پیش قدم باشید.

 

شعار اصلی: رضایت مشتری

هیچ چیز در جهان بدتر از یک مشتری خشمگین برای شما نیست که نه تنها رابطه شما با دیگر مشتری ها را خراب می‌کند بلکه به اعتبار شرکت شما نیز ضرر می‌رساند. همه چیزهای دیگر را فراموش کرده و ابتدا مشکلات مشتری خود را برطرف کنید و رضایت مشتری را جلب کنید .

 

از گفتن این که “من وقت ندارم” دست بکشید

مدیریت زمان یک مهارت مهم است که هر صاحب کسب و کار باید از آن آگاه باشد.فعالیت های خود را اولویت بندی کنید و برای کسب و کارتان ارزش قائل شوید.

 

خدمات ممتاز ارائه دهید

پس از آنکه با موفقیت بر مشتریان خود تأثیر گذاشتید، وقت آن رسیده است که آنها را از خدمات شگفت انگیز خود خوشحال کنید. این کار در دراز مدت باعث حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید می‌شود.

 

شرح وظایف کسب و کار توسعه کسب و کار

کارشناس توسعه کسب و کار، وظیفه ایجاد برنامه های مؤثر تجاری برای شرکت خود دارند. آن ها همچنین وظیفه تجزیه و تحلیل فرایندهای تجاری و شناسایی فرصتهای ایجاد درآمد را نیز بر عهده دارند. آنها صنایع مختلف را جستجو می کنند تا الگوهای خرید و روندهای نوظهور را پیدا کنند و تغییراتی را برای سازمان خود ارائه دهند که منجر به رشد بیشتر آن می‌شود. کارشناس توسعه کسب و کار همچنین مشتریان بالقوه را ارزیابی کرده و همچنین به عنوان تسهیل کننده بین مدیران و منابع پیمانکاری خارجی عمل می‌کنند. آنها تعداد زیادی از داده های شرکت را برای پیش بینی و ایجاد گزارش های دقیق پردازش می‌کنند.

یکی دیگر از وظایف اصلی کارشناس توسعه کسب و کار، توصیه به تغییر در مدیریت زنجیره تأمین در صورت لزوم است. آنها همچنین به اجرای راهکارهای رشد، مشارکت در جلسات تجاری و کمک به تغییر در شیوه های تجاری موجود برای افزایش نرخ تبدیل درآمد کمک می کنند.

 

خدمات توسعه کسب و کار

با گسترش کسب و کارها و به وجود آمدن رویکردهای جدید در حوزه کسب و کار و پیچیدگی هرچه بیشتر شرایط، شرکت های بسیاری به وجود آمده اند که با استفاده از دانش و به ویژه تجربه خود، به ارائه خدمات توسعه کسب و کار می‌پردازند. در ابتدای مراحل استارتاپ خود، می‌توانید از خدمات این نهادها برای ایجاد و تنظیم یک برنامه توسعه کسب و کار استفاده کنید. این نهاد ها همچنین راه حل هایی برای رشد، نفوذ در بازار، تبلیغات و مواردی از این قبیل ارائه می‌دهند اما همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، بهتر است پس از بالغ شدن کسب و کارتان، برنامه ای برای رشد و توسعه کسب کار بنویسید که توسط خودتان تهیه و تنظیم شده است زیرا شما بهترین شناخت را از کسب و کارتان دارید اما این به این معنای نیست که نمی‌توانید از مشاوره استفاده کنید. علاوه بر مشاور، می‌توانید از کتاب مدیریت توسعه کسب و کار نیز استفاده کنید.

 

جمع بندی

توسعه کسب و کار ممکن است دشوار باشد اما به راحتی می‌توان با استفاده از مفاهیم آن، نحوه‌ی اجرا و بهبود آن را متوجه شد. داشتن فکر آزاد، تمایل به خود ارزیابی صادقانه و واقع‌بینانه و توانایی پذیرش عدم موفقیت چند مورد از مهارتهای مورد نیاز برای توسعه موفق کسب و کار است. فراتر از ایده، پیاده سازی و اجرای ایده توسعه کسب و کار است زیرا نتایج نهایی بیشترین اهمیت را دارند. درخشان ترین ذهن در توسعه کسب و کار باید برای دست‌یابی به بهترین نتیجه ها آماده تغییر باشد. هر شکست یک تجربه برای یادگیری است پس خود را برای چالش های آن آماده کنید.